Türkiye(10), Litvanya(6), İtalya(6), Bulgaristan(2), Yunanistan(2)’dan da okulların katıldığı Ulusal ve Uluslararası ortaklarla birlikte yürütülecek olan projemiz Haziran ayı sonuna kadar sürecektir.
Okulumuz Okul Öncesi Öğretmeni Melahat KAHRAMAN’ın kuruculuğunu Bulgaristan’dan Adriana TOPALOVA ile üstlendiği; Okul Öncesi Öğretmenimiz Fatma ERTUGRUL ve Okul Müdürümüz Sema OLGUN’UN da yürütücülüğünü yaptığı STEAM for Kids adlı eTwinning projemiz Şubat ayında Aralık ayında çalışmalara başlamıştır.
Bu projede Matematik ve Fen Bilimleri derslerinde STEAM etkinliklerine yer verilecek ve teknoloji, sanat, bilim ve mühendislik gibi alanlarla ilişkisine dikkat çekilecektir. Bu etkinliklerle öğrencilerin derse karşı motivasyon kazanmaları sağlanacaktır. Bu sayede öğrenciler sorgulayarak ve keşfederek öğrenebilecek, günlük yaşamla ilişkilendirerek 21. yüzyıl becerilerini geliştirebileceklerdir.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıkladı.
Biz de Şehit Uzman Çavuş Sabit Demirtaş Anaokulu olarak “Dilimizin Zenginlikleri projesi”ne katılım sağlayacağız. Proje kapsamında uygulayacağımız etkinliklerimiz olacak.
a)Etkileşimli/Paylaşımlı Kitap Okuma
b)Hikâye Tamamlama
c)Hikâye Kartı Hazırlama
d)Söyle-Çiz
e)Kitap Tanıtma Çalışmaları
f)Kelime Bulma Oyunu
gibi etkinliklerin rehberliğinde proje çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Siz değerli velilerimizin katkılarıyla projemizin amacına ulaşacağına inanıyoruz.
KIZILAY HAFTASI ETKİNLİKLERİ ÇERÇEVESİNDE ROZET KIZILAY ÇADIRI YAPILDI KIZILAY İLE İLGİLİ ŞİİR OKUNDU ANİMASYON GÖSTERİSİ İZLETİLDİ.
Planlanan görüşme ve toplantılar dışında velilerimizin okul içinde bulunmalarının pedagojik olarak doğru olmadığı göz önünde bulundurularak gerekli tedbirler alınarak okulumuzda veli zaman çizelgesi düzenlenmiştir.
KUTLAMA PROĞRAMI ÇERÇEVESİNDE İSTİKLAL MARŞI OKUNDU CUMHURİYET KONULU ŞİİRLER OKUNDU CUMHURİYET KONULU DANS GÖSTERİSİ YAPILDI
Etwinning projelerimiz 1STEAM In The Kindergarten Projes. Projesi..Melahat Kahraman . Öğretmenimiz tarafindanyürütülmektedir. Olur Planet, Our Home-Childhoid In Nature Projesi Proffession Clubs Proje
okul öncesi eğitim sanat etkinlikleri çerçevesinde gökkuşağı yapılıp suluboya ile boyandı peçetedeki renk dağılımı örğnciler tarafından izlendi.
23 nisan Ulusal Egemenlik ve çocuk Bayramı Etkinlikleri çerçevesinde taç ve boyama etkinliği yapıldı 23 nisan şarkıları dinlendi.
kırmızı balık şarkısı eşliğinde yapılan balık tutma etiknliğimiz okul öncesi eğitim alanında 3 yaş öğrencilerimiz tarafından eğlenerek öğrendileri
okulumuz velilerine simav öğretmen evinde 08.06.2023 perşembe günü düzenlenen seminerde davranış problemleri ve ilkokula hazırlık ile ligili bilgilendirme toplantısı düzenlendi
okul öncesi eğitim yönetmeliğine göre dışarda eğitimin önemi vurgulandı bu konuda eğitim alan metin selvi tarafından okul öncesi öğretmenlerine seminer olarak verildi bilgiler tazelendi.
Q-bitz oyunu; çocuklar için hem eğlenceli bir oyundur hem de çocukların zihinsel görsel dikkat, parça-bütün ve şekil-zemin ilişkisi, desen eşleştirme, problem çözme, hızlı düşünme, kodlama, güçlü bir hafıza, bilgiyi transfer etme ve hayal etme becerilerini geliştirerek çocukların yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olur.
dondurma çubukları ve kapaklar kullanılarak artık materyallerden robat el yaptık ve çocuklarla nesneleri tutmaları ve yakalamasını sağlandı
kağıttan yapılan etkinlikle yapılan helikopter etkinliği ile uçartma yapıldı.ve çocuklarla beraber uçurduk
inovasyon etkinlikleri çerçevesinde kavonoz kapaklarından ve artık mataryallerden müzik aleti tasarladık çocuklarda boyadık ve ritm tuttuk.
Özel eğitimde erken çocukluk ve okul öncesi dönemi eğitimi, bireyin eğitimi ve bireyin eğitimine katkı sağlamak amacıyla ailenin bilgilendirilmesi ve desteklenmesi yoluyla yapılır.
YETENEĞİMİ KEŞFEDİYORUM ETKİNLİKLERİ ÇERÇEVESİNDE KUKLA İLE HİKAYE ANLATIMI JİMLASTİK GÖSTERİMİ VE ŞARKI ETİKNLİKLERİ İLE YARIŞMACILAR GÖZ DOLDURDU YARIŞMAYA KATILAN MİNİKLERİ BOYA KALEMİ HEDİYE EDİLDİ.
Haz
Bu benim Bedenim adlı hikaye kitabı ile bedenim ile farkındalık oluşturuldu.Bedenime kimse izinsiz dokunamaz bu bedenim bedenim adlı video izletildi. ve etiknler yapıldı.
aramızda engel yok yapılan etkinliklerle özel eğitim bilinci öğrencilerimize kavratıldı. eğer elimiz olmasa ne yapardık nasıl resim yapardık eğer yürüyemesek ne yapardık
Etkinlik 1 : İki özellikli Şemsiye
Şemsiye kullanmak istediğimizde elimizde eşya varsa ucundaki akordiyon sayesinde şapka gibi kafamıza takabiliriz ya da elimizde tutmak istiyorsak da tutabiliriz ve sapına elimizdeki çantayı asabiliriz.
Okulumuz öğrencileri arasında yapılan mangala turnuvası sonucu kazanan öğrnecilere başarı ve katılım belgesi verildi.
May
Ouiver vision uygulaması ile boyama etiknliği yapıldı.boyanan etkinlikler QuiverVision uygulaması ile etkinlikler hareketlendi.yapılan boyama ile etkinlikler hareketlendirdiler.
Okulumuz 3 Yaş Sınıfı öğrencileri bu hafta Web 2.0 oyunlarından bir tanesi olan jigsaw planet puzzle uygulamasında 12 parça puzzle etkinliği yaparak parça bütün kavramını pekiştirdiler .
Okulumuz 4 Yaş Sınıfı öğrencileri bu hafta Türkçe Dil etkinliğinde web 2 araçlarından Word Wall kullanarak kelime dağarcıklarını geliştirdiler. Üç şey oyunu ile kendilerini ifade etme becerilerini desteklendi.
Bahçede Frizbi Nasıl Oynanır çocuklarla Frizbi oynadık ve oyunun kurallarını öğrendik ve öğrencilerle müzik eşliğinde yarışma yaptık
Okulumuz 5 Yaş Sınıfı öğrencileri bu hafta geri dönüşüm konusunu öğrendiler. Öğrendikleri yeni bilgileri de Web 2.0 oyunlarından bir tanesi olan Word Wall oyunuyla pekiştirdiler.
Okulumuz 5 Yaş Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Melahat KAHRAMAN eşliğinde öğrendikleri nesli tükenen ve tükenmekte olan canlıları Web 2.0 oyunuyla pekiştirdiler.
Okulumuz 5 Yaş Sınıfı koli kartonunun üzerine çizdikleri ve desen oluşturdukları saksılarının içine okul bahçesinden çiçeklerden toplayarak sanat çalışması yaptılar. Ortaya çıkan mis kokulu etkinliklerini okul panosunda sergiledikten sonra odalarının duvarına asmak için evlerine götürdüler.
May
Kurabiyeler sınıfı parmak boyasını kullanarak ağaçların üzerinde yazan rakam kadar yaprak baskısı yaptılar. Etkinlik sonunda öğrenmiş oldukları tüm rakamları tekrar etmiş ve nesne-sayı eşleştirmesini pekiştirmiş oldular.
• Kimlerin isminde aynı harfler vardı?
• İsminde en çok/en az harfi olan kimdi? Kaç harfliydi?
• Bu çalışmada grafik oluşturmamız bize ne sağladı?
• Harflerle oluşturulmuş yazılar sınıfta nerelerde var? Ne yazıyor olabilir? sorularına cevap aradılar.
May
Çocuklara boy uzunluklarının ne kadar olduğunu bilip bilmedikleri soruldu. Bir şeyin boyunu ölçmek için nelere ihtiyaç duyulur diye soruldu. Cetvel ve metre dediler. Legolar ile de bu ölçümü yapabileceğimizden bahsettik. Tahminler ile gerçek sonuçları karşılaştırdık. Böylece standart olmayan ölçme araçları ile ölçüm yapmalarına fırsat tanınmış oldular
öfkelmediğimizde neler hissederiz öfkelenince bedenimizde neler olur neler yapmalıyız hakkında video izletilip hikaye kitabı okuduk ve cocukların cevapların yazdık
akran zorbalığı ve nedenleri yapılmaması gerekenler okulda uyulması grereken davranışlar hakkında görseller izletildi.
Okulumuz 5 yaş sınıfı öğrencileri öğrendikleri basit toplama işlemini doğal materyallere uyarlayarak pekiştirdiler.
Yardımlaşma değeriyle birlikte öğrenmiş olduğumuz paylaşmanın önemini pekiştirmek için “En Sevdiğin Oyuncağı Sen de Paylaş” etkinliği ile toplamış olduğumuz oyuncaklarımızı Güney Belediyesi 4-6 Yaş Kuran Kursu öğrencilerine Ramazan Bayramı hediyesi olarak götürdük. Kurstaki öğrencilerle birlikte Tekne oruçlarımızı açtık ve bir Osmanlı geleneği olan diş kirası hediyelerimizi aldık. Hem tanışmış, hem paylaşmış, hem de Ramazan sevincini birlikte öğrenmiş olduk.
Sevgi değerini işlerken sevgi nedir farkındalık soruları üzerine konuşarak Allah sevgisini işledik.
Bu etkinliğimizde ineğin İngilizcesini (cow) ve sütün ingilizcesini (milk ) öğreniyoruz. Sütün bize hangi aşamalarda ve nasıl bize geldiğini, inek sağmayı öğreniyoruz. EVENT OBJECTIVE: In this activity, we learn cow's English (cow) and milk's English (milk). We learn how and at what stages milk comes to us, how to milk a cow.
depremzedeler için düzenlenen kermeste öğreniler harçlıklarını destek olmak için kermese bağışladı toplanan kermes paraları Simav Kaymakamlığına teslim edildi.